GP 1,3MJTD po 100.000km
Palubní diář:
4810: zadní těsnící guma má tendenci sjídět
5680: hlučnější brzdy
7390: při jízdě nízkou rychlostí hlučné řízení
12810: hlučnější stahování předních oken, tachometr se zastavil na konci stupnice
30000: prohlídka
35500: lehké vibrace volantu
50300: sedadlo řidiče má lehkou vůli
51790: dolití 1 litru oleje, řízení je hlučné
52200: prasklá podpěra vzduchového filtru
56000: upevněna trubička od naftového filtru
56115: spálená žárovka PP,vyměněna
57940: spálená žárovka LP,vyměněna
59040: prohlídka
59100: eliminace hluku od řízení(výměna sloupku řízení - tyč s kloubem)
59160: přilepení těsnící gumy na zadních dveří,vibrace od řízení
62990: hluk z levé strany přístrojové desky
63120: při zapnutí režimu CITY je řízení méně hlučné
63500: začátek provozu v náročných horských/zimních podmínkách
64430: nefunguje část osvětlení klimatizace
66700: prohození předních pneumatik za zadní
67630: vibrace do volantu jsou stále více zřejmé
68340: zkoumání v servisu po příčinách hlučného a vibrujícího řízení
70700: záruční výměna servomotorku
72250: osvětlení klimatizace nyní nesvítící vůbec
77850: záruční výměna řízení(konečně se zcela eliminovali vibrace a hluk)
80000: konec provozu v náročných horských/zimních podmínkách
81840: výměna předních pneu, sedadlo řidiče je hlučné
82350: pedál akcelerátoru je hlučný
83550: kompresor klimatizace je hlučný
89450: zadní dveře se otvírají s námahou
90350: prohlídka
90450: akcelerátor i kompresor klimatizace jsou ještě trochu hlučné
90500: servis neopravil osvětlení klimatizace
90850: ukazatel paliva neukazuje plnou nádrž
90900: levé zadní dveře nejdou otevřít zvenčí
98176: hlučné pneumatiky
99450: přesun do Nardó technického centra pro vykonání závěrečných zkoušek
99821: kontrola výkonů na okruhu Vairano
100000: ukončení testu
Při testu bylo spotřebováno 6000 litrů nafty, 6 pneumatik a 1818 euro stály prohlídky, pneumatiky...
Auto bylo koupeno v únoru 2006 zcela anonymně a za 284 dnů ujelo ve velice tvrdých podmínkách 100t.km.
Všichni řidiči kteří Punto po dobu testu používali se shodli na dobré pozici za volantem,pohodlných sedadlech,
výhledu na dobré úrovni,dostatku prostoru a především radosti z řízení.
Po rozebrání a důkladném prozkoumáním všech částí vozu(motor,převodovka,spojka,interiér,podvozek,atd) technici
konstatovali výbornou odolnost a velmi malé opotřebení.Celkový výsledek a hodnocení jsou velmi příznivé a potvrzuje
stoupající úroveň kvality posledních modelů Fiatu doplňují redaktoři. Jako největí zápor uvádějí problémy s řízením,
kterými trpěla některá Punta, která sice nemají vliv na bezpečnost, ale snižují celkový velmi příznivý dojem z auta.
Tabulka naměřených hodnot:
5.000km | 50.000km | 100.000km | |
maximální rychlost | 161 | 166 | 164 |
Max. ryclost při ot. | 3700 | 4050 | 4000 |
spotřeba (km/litr) | |||
rychlost v km/h - 90 | 27,1 | 27,0 | 27,1 |
- 130 | 16,3 | 15,9 | 15,7 |
akcelerace 0-60 (s) | 5,6 | 5,6 | 5,4 |
0-100 (s) | 14,7 | 14,6 | 14,5 |
dynamické zrychlení 70-100 | 9,6 | 9,9 | 9,4 |
70-140 | 35,2 | 32,3 | 32,3 |
brždění - 100km/h (m/g) | 39,8/0,99 | 38,4/1,03 | 41,2/0,96 |
- 130km/h | 74,5/0,89 | 69,0/0,96 | 69,3/0,96 |
hlučnost - 90km/h (dB) | 79 | 71 | 70 |
- 130km/h | 55 | 47 | 47 |
autor : J.T.
Komentáře
Přehled komentářů
Problem s nahrievanim motora1.3 multijet.Motor sa nahreje na prevadzkovu teplotu po 20km jazdy.Vo fiate mi povedali ze u tohto motora je to normalne
hm ještě jednou o oplu
(zlatý Opel, 17. 3. 2007 11:56)
souběžně s corsou jsme vlastnili Zafiru, naběháno po 5 letech cca 95 000 km, závada za celou dobu byla jedna, nešela nastartovat - odtaženo do servisu a jinak si nevzpomínám ,jezdila s ní manželka, že by byl problém.
Musela jít z domu, byla to 1.6 v benzínu, a na takové větší auto to bylo málo.Teď máme Mazdu5 2.0 v dieslu jsem zvědavý na spolehlivost,ale do Fiatu GP bych asi po té recensi nešel a že je to novinka-to přece není omluva,já potřebuji denně jezdit a ne chodit do servisu hezký den
Re:hm zlatý opel
(Tommy, 14. 3. 2007 17:44)Víš stačí nad tim čtením trochu přemýšlet, respektive číst pořádně. Tyto problémy (řízení a dveře) jsou na skoro všech prvních GP. Podívej se třeba na Roomster, po nárazu nefunkční všechny bagy! Atd, u každého se něco najde. Vsadim se, že Ti najdu i ,,spokojeného'' majitele Corsy. Nebo se stačí podívat na 100.000 test VW touran....
hm zlatý opel
(jarda, 14. 3. 2007 15:25)mám corsu. 1.7 dti najeto za 4roky 100 000 a uvažoval jsem, že si koupím GP 1.9 Sport,ale po tom co jsem tady četl, nepřipadá v úvahu já jsem jen lil naftu a jediná závada byl spálený motorek zadního stěrače-vyřešeno z vrakoviště za 500,-kč......zlatý opel, lituji všechny, kteří mají dnes v 21. století problémy takového rázu,jaké popisují výše
Re:len detail
(Tommy, 25. 2. 2007 12:52)Bohužel nemohu sloužit s 1,3Mjtd sem nejel. Ale u dieselu bych tomu možná i věřil...
len detail
(afto, 25. 2. 2007 12:23)
maximální rychlost 161 166 164
při ot. ?3700? 4050 4000
tie otacky museli zle odcitat - 350 ot/min na 5km/h je hlupost
zaujimave
(robo, 1. 2. 2007 21:50)
velmi zaujimave, to auto bolo strasne casto v servise, a co ma najviac irituje, ako je mozne ze v 21 storoci ma auto problemy s riadenim???Co je na tom tam brutalne zlozite???Ked to uz taliani nemaju zvladnute preco to neokopirovali od tych co to vedia????
Aj pri svojom GP som si to uzil, a pripadal som si ze Fiat vyrobil zmetok
A zaujimave ze problemy so zadnymi dverami sa objavili po 100tkm a u mna po 2000???Inac priebeh zavad sa dost podoba na moje, dokonca sa mi zda ze aj to sedadlo vodica zacina mat trocha volu uz po 20tkm.Takze najlepsie obdobie ked si uzit auto je od 12do 35tkm? To by aj sedelo nemam teraz ziadne problemy!!!
punto grande
(jozi, 15. 2. 2009 19:06)