Historie značky Abarth
Karl Abarth se narodil 15.listopadu 1908 ve Vídni. Již jako chlapec vylepšil svojí koloběžku přibitím koženého pásku na kolečka, tím jí zrychlil a nebyl žádný problém porazit všechny kamarády.
Abarth začal závodit, nejprve v cyklistických soutěžích a později se stal motocyklovým závodníkem. Ve stáji DKW prožil dvě sezóny, ale po těžkém zranění v roce 1929 musel se závoděním, na doporučení lékařů, přestat. Později se opět pustil do závodění, tentokrát se sajdkárem. V roce 1934 vyzval na souboj Orient express, který jel z Vídně do belgického Ostende. První souboj prohrál, ale při odvetě rychlík na zpáteční cestě 20.dubna 1934 porazil o dvacet minut. Ještě nutno dodat, že Karl Abarth jel na motocyklu.
Během druhé světové války uprchl Abarth z Rakouska do Itálie, kde ho zaměstnal Porsche jako zástupce své firmy. Později ho Ferdinand Porsche zapojil do vývoje závodního monopostu Cisitalia F1. Nyní si také Abarth mění své křestní jméno Karl na Carlo, aby se více poitalštil. V roce 1949 zakládá se společníkem Armandem Scagliarinim firmu Abarth&C. Abarth se narodil ve znamení štíra, ten je také zobrazen na logu nové Firmy.
První automobil, který firma vyrobila byl Abarth 204A, který se představil na autosalonu v Turíně v roce 1950. Vůz byl postaven na bázi vozu Spideru Cisitalia a jezdil až 190ti kilometrovou rychlostí. Motor o objemu 1090ccm pocházel z Fiatu 1100, byl samozřejmě upraven. Specialitou byli výfuky se zvláštním chraplavým zvukem. Tímto modelem začal Abarth svou spolupráci s Fiatem. Následovalo období, v kterém vznikla mnohá kupé přepracováním modelů Fiat. Značce se daří i na závodním poli. Při závodech do vrchu porazil monopost abarth vůz Ferrari s dvoulitrovým motorem o celé tři minuty. A to i přes to, že v tomto monopostu byl použit jen 1,2litrový agregát.
V roce 1956 vznikl vůz s označením 750 odvozený od Fiatu 600. Firma Abarth spolupracovala i s řadou jiných automobilek. V roce 1961 uzavřela firma kontrakt s Fiatem na úpravu jejich vozů. Díky tomu vzniklo spostu nejen designových skvostů.
Roku 1971 kupuje firmu Abarth automobilka Fiat. 24.září 1979 Carlo Abarth ve Vídni umírá.
Nesporným oživením značky Abarth je nový model Grande Punto Abarth, více se dočtete zde.