Recenze vozu Fiat Grande Punto 1,4/8V
Recenze vozu Fiat Grande Punto 1,4/8V
Vůz Fiat Grande Punto sem si pořídil letos na začátku srpna. Prošel až do nejužšího kola výběru, kdy sem se rozhodoval mezi Renaultem Clio a právě tímto autem. Tento vůz vyhrál díky designu, výbavě...! Prostě mě chytil za srdíčko.
Od té doby jsem najel cca 6500km, částečně po městě, částečně po dálnici i po okreskách. Průměrná spotřeba je dle PP o 0,5l vyšší, což je 6,4l/100km, než udává výrobce. Auto zatím jezdí bez problému, neozývají se v něm žádné zvuky z přístrojové desky ani od jinud, akorát snad když se přejíždí velké příčné nerovnosti (železniční přejezd apod.) tak se ozve vrzavý zvuk ze zadu z vozu. Vůz je v základu obut do 15¨ kol (175/65/R15). Motor má obsah 1368ccm a výkon 57kw / 77k. Max. rychlost je 168km/h. Žádnou větší závadu jsem s autem zatím neměl.
autor T.H.
Komentáře
Přehled komentářů
Auto jsem kupoval rok ojeté se stavem tachometru 14000 km. Bylo to v roce 2008. Nyní mám najeto 60 000. Jelikož jsem člověk tolerantní a závady nehledám v každé kravince, řekl bych že je auto na svou kategorii povedené. Všechny závady později rozepíšu, jen bych chtěl pro začátek říct co mi na autě dost vadí už z výroby. Tak za prvé to jsou stěrače + ostřikovače, chápu že talijáni nad tím mávnou rukou, ale když vám ostřikovač stříká vodu pod stěrač a ten ji bez meškání začne rozmazávat po suchém skle to je na palici. Chystám se na předělávku (snad z felicie) - ony ty původní trysky ostřikovačů nejdou seštelovat. Pak se chystám vyzrát na tu automatiku stírání po ostřiknutí. Tento neduh má více nových aut, nevím kdo s tímto "patentem" začal - dal bych mu za to korunu. Ještě ke stěračům - stále jsou drahé (jednou jsem se vyznamenal i takovým nápadem, že jsem koupil za 300Kč stěrač zn. Starline - po měsíci jsem ho v dešti a v zuřivosti na dálnici demontoval a vrátil původní starý, který jsem měl pro jistotu v kufru) - ne každému se chce každým rokem investovat 1000 Kč do předních origo stěračů. Nyní k těm závadám. Řízení (hodně známý problém u tohoto typu, Fiat o tom ví že vyrobili šmejd, ale pokud se vám to nepo*ere v záruce není žádná náhrada) - není to na závadu, jen to při přejetí nerovností klepne. Problém je přímo v hřebenovce, on totiž přímo tluče hřeben v osazení tělesa (lze to zjistit přímo poklepem rukou na axiální táhlo řízení. Výměnou axiálních táhel si zde tedy nepomůžeme, jak si někteří myslí a dokonce některé servisy toto provádějí a příčinu stejně neodstraní, jenom oje*ou zákazníka. Ptal jsem se orientačně v servisu FIAT co stojí oprava - ( 14 000 náhradní hřebenovka + 2000 práce + další pitominky jako geometrie atd.). Na netu jsem náhradní díl (celou hřebenovku) našel za necelých 5 000 od firmy TRW (originál díl) a těch 7 šroubů si zvládnu povolit sám. Až se bude chtít, zatím mi to nevadí že to jednou za týden klepne. K práci na autě budete potřebovat gola sadu s torx ořechy - jen pro poznámku. Další věcí co se pokazila, bylo to že přestalo svítit světýlko v kufru.Po přeměření multimetrem a prozkoumání elektrodoukemtace v e-learn jsem usoudil vadný spínač 5-tých dveří. Servis? Raději jsem se ani neptal co stojí zámek kufru (spínač pro světýlko je totiž tam) a zámek jsem rozebral - závada byla v mikrospínači na tišťáku, ten jsem sehnal v GME za 7Kč a bylo opraveno + 2 hodiny námahy vlastní práce. Toť vše. Abych to shrnul po těch třech letech jsem do oprav auta investoval 7 Kč. Na řízení se teprve chystám. Auto je jednoduché není se čeho bát. V Puntu se mi jezdí dobře, sice trochu trvá než se 1.4 trošku rozkutálí ale v kopci už neztrácí dech jako 1.2. Vím o čem mluvím, neplácám z jiné huby, vyzkoušel jsem si 3 motorizace tohoto auta 1.2 , 1.4, 1.3MTJ a to přímo v jejich rodné zemi. Možná bych dnes uvažoval i o naftě 1.9MTJ, ale rozhodně 5-dvířko. Teď jak přešly ty mrazy auto ani jednou nezklamalo a věřte i italské auto dobře topí (kdybyste se náhodou chtěl ještě někdo na toto zeptat). Dokonce jsem na špagátě přitáhnul jednoho německého bouráka. Dostávame se k tomu že jsem si na auto namontoval tažné. Výborná věc. Denně jezdím 20 km po dálnici z toho asi 4 km po městě, spotřeba tady v tomto režimu je 6.8 l , ano šlapu na to, když řídí žena jde spotřeba skoro o litr dolů - dlouhodobě testováno. Pokud vezmete auto na okrsky pojede vám i pod 6 litrů. Se mi ten můj příspěvek nevleze do jednoho , tak to zkusím na dvakrát.
Re: GP 1.4/8V Dynamic
(Marian, 9. 11. 2012 20:08)Zdar, prosim tě, nemáš náhodou ještě někde nějaký označení toho mikrospínače? Dík
Re: GP 1.4/8V Dynamic
(Michal, 23. 10. 2015 21:51)
Zdravím. Chtěl bych se zeptat zda ještě máte grande punto a jestli by jste ho doporučil. Chceme ho jako druhé auto do rodiny. Je dovezené z německé pojištovny po pvním majiteli najeto má 79tis ověřených. byl jen bourán mírně předek, plechařina. Je to také 1.4/8v v plné výbavě. Děkuji za případnou odpověď Michal Kontrik
michal.kontrik@gmail.com
1,4 8V
(Jan, 3. 3. 2007 19:57)Ahoj všicni! Prosim vás, potřeboval bych od vás vědět, kolik točí 1,4 8v ve 130km/h.. Hledám všude a zatím tento údaj nikde nenacházím. Na jaře půjde GP do rodiny a já stále ještě nejsem rozhodnut, jaké srdce bude bíti pod jehou kapotou. Tato informace by mi velmi pomohla v rozhodování. Díky moc!
Re: 1,4 8V
(martin, 8. 10. 2015 18:29)ja mam 1,4 8v isiel so raz 130 km/h otacky boli okolo 3500
Fiat GP 1,2 Actual plus
(Véna, 13. 9. 2011 21:53)Mám Gépéčko jeden a půl roku a zatím spokojenost. Světe div se ale opravdu zatím jezdím bez poruch už 17 tis. km. Za ty peníze (koupeno nové) to je docela solidní svezení. Jediné co mě naštvalo je že v kufru není světélko. Jinak jízdní vlastnosti skvělé, sedí jako přibité. Spotřeba 6l. Rozmýšlel jsem také dříve jestli Fabii nebo Clio, ale vyhrálo Punto co do poměru cena a výbava.
1,3 "66"
(Honzik, 28. 12. 2006 17:19)Už asi měsíc si drandím Grandem 1,3 Multijet 66 Kw a řeknu vám za ten zátah by se nemusela stydet ani 1,9 TDi kterých na našich silnicich jezdi mraky. Ale bacha, na ten zatah sem přišel až tak po 30-ti najetých kilometrech. Je to totiž motor dvou tváří. Při běžnym ježděni což je podle mě tak max. mírně nad 2000 otáček si říkáte co je to za línou mrchu ale když se vám ručička otáčkoměru po delší chvilce přehoupne nad 2500 otáček zatlačí vás to do sedačky vcelku slušně. Jelikož mám 6-ti kvalt čekal sem že ty dvě kilča by to dát mohlo ale ani náhodou. Nad 180 se to nerozjede ani z kopečka.
Re: 1,3 "66"
(Mirek, 24. 7. 2012 17:35)
Uvažuji o koupi 1,3 - 66kW, můžu poprosit o Vaše zkušenosti
a kolik máte nyní najeto.
Re: 1,3 "66"
(Martin, 13. 5. 2015 18:00)mam 1.3 55kw 5 kvalt. nejrychleji jsem jel cca 193km/h najeto: 105000km
G.P.
(J.B., 6. 4. 2015 21:18)Každé auto je originál.Někdo má štěstí na vadný kus...Moje zkušenost s G.P.čkem hovoří za vše.Byl jsem majitelem 1,2ky -nové r.v.2006.Vroce 2012 jsem ho prodal a koupil si punto další,1.4.Závady veškeré žádné,jen se rosí zadní světla.To si přetěsním sám.Jiná kapitola jsou servisy Fiat.Někde jsou tragické...Je to o lidech.
grande punto
(lukino, 5. 5. 2014 9:33)Dobri den chcel by som sa spitat ake skusenosti mate na fiat grande punto 1.4 8V dinamic 2007 a co vravite na to auto ci som dobre kupil a tak
recenze grande punta po 6 letech
(Šuškin, 2. 2. 2014 20:50)grande punto 1,2 dynamic vlastním šestým rokem, najeto 45000 a tady jsou mé poznatky- negativa: -tvrdý podvozek -hlučný podvozek na méně kvalitních silnicích -rezavé podvozkové komponenty, veškeré! -špatně se otvírají zadní dveře (děti je zvenku nemají šanci otevřít) -neseřiditelné ostřikovače (stříkají kousek nad stěrače), lze upravit, vyměnit za jiné -rádio nepřehrává mp3 i když je to v manuálu avizováno -rádio lze vypnout jen zdlouhavým přidržením tlačítka off (vymyslel kretén) -v zimě špatně topí (nutná úprava sání motoru) -líný motor -olejová náplň jen 2,6 litru, nutná častější výměna, uváděná výměna v manuálu 30000 km je totální hovadina, která vede jen k zadření motoru ( i v SM zmíněno ) -nepřirozeně dávkovatelné brzdy, jedovaté, vhodné do sporťáku ne do tohoto prdítka -špatně přístupný a malý kufr -tlustý přední sloupek, omezený výhled -chybí šestý převodový stupeň na dálnici pozitiva: -dobrá spotřeba -vpředu prostorný interiér, vzadu nic moc (prostor na nohy) -hezký vzhled z venku i zevnitř -spolehlivé (výměna oleje po 15000 km) -do města ideální auto, i na nějaký ten delší výlet není špatné -pohodlné sedačky -řazení -řízení (není a ani nemůže být přeposilováno, posilovač se od určité rychlosti vypíná)
FIAT GRANDE PUNTO
(Jarda, 20. 12. 2008 7:44)Moc přeji fešákovi co má GP sport 1,9 multijet to obrovské štěstí, že má auto, které nemá nikdo. Já mám jako socka jen GP 1,2 DYNAMIC z r.2006, najeto 29.000Km a právě přenechávám za velmi výhodných podmínek leasing, pokud máte někdo zájem pište prosím na :malinauh@seznam.cz
Re: FIAT GRANDE PUNTO
(hlavnička františek, 14. 7. 2012 23:23)dobry den hlavnicka cetl jsem vasi recenzi a inzerci co si za to predstavujete muzete mi poslat foto diky 605 138 103
Tomas
(GP 1.2 active fresh, 12. 5. 2012 13:13)a este jeden detial tiez ked prechadzam cez nieco hrbolatejsie alebo tak tak sami z predu ozyvaju niejake plasty co buchaju o seba ale iba v lete ked su zmeknute
Tomas
(GP 1.2 active fresh, 12. 5. 2012 13:11)Aj ja mam svojho puntika pekna cierna farba zakladna verzia 2006 jedna z prvych. Vobec sa nestazujem spotreba 7-8L. Vymlatil som z neho na rovinke 175km/h konkurencia na fabii nema sancu ani v 1.4 verzii. Interier velmi pekny brzdy spickove. Mal som iba chybičky vrzgaju zadne klucky a ten splminany zadny tlmic ale ten som premazal a fakci dalej. Inac perfektne vozeni na urovni.
GP 1.4/8V Dynamic
(Martin_FM, 21. 2. 2012 10:21)